Apa Itu Paradoxa?

Maybe ada yg tertanya-tanya apa itu Paradoxa? Well kalo jawapan direct kpd soalan tersebut ialah Paradoxa ni aku ambil dr sejenis spesis Phyllocrania paradoxa ataupun lebih diketahui dlm B.I nya ghost mantis. Mentadak ni terkenal sbb mmg expert dlm bab penyamaran sbg daun utk mengelirukan pemangsa. Oh ye, kenapa aku pilih nama tersebut, well xder sbb umum melainkan sejenis raksasa dm citer feveret aku, Kamen Rider Blade bernama Paradoxa Undead dan aku mmg minat bentuk ganas makhluk tersebut. Hehehehehe (ceh, apa punya alasan da..)


Photobucket
Phyllocrania paradoxa

Also apa yg menyebabkan aku tertarik ngan serangga ni ialah kemampuannya mengelirukan musuh dgn menggunakan penyamaran, sekali imbas sure tak perasan perbezaan makhluk ni dgn daun kering atau daun hijau. Teknik ni sebenarnya ingin aku terapkan dlm kehidupan seharian aku iaitu menyamar agar dapat menyesuaikan diri dgn persekitaran. Yalah, sampai skrg aku dapat rasakan aku ni agak susah utk get along ngan certain people atau pun kadang2 pendiam yg amat hingga timbul spekulasi yg aku ni sombong. Tidak sebenarnya, aku ni kalo dah start berkawan mmg takleh kontrol ketawa lagi dah. Aku bajet langsuir yg duk mengilai kat kampung2 atau pergunungan tu pun confirm akan amik aku jadi sifu kalo dah sekali dgr aku gelak. Ok, sekian utk sesi merepek bersama aku kali ni, next time aku akan introduce serangga jenis lain plakPhotobucket.

2 comments:

Anonymous October 27, 2009 at 9:46 AM  

loh Kamen Rider..cakaplah awal2 ingat binatang apa la tadi :D

profpoyo November 7, 2009 at 1:30 AM  

paradoxa mncl dlm card form je dlm blade
dlm decade br die muncul dlm form sbnr
btw die the only ace yg ade human form

Post a Comment